субота, 26 січня 2013 р.

Танатична тривога або 5 стадій Елізабет Кюблер-Росс



У далекому 1969 році видатна психолог Елізабет Кюблер-Росс відкрила світу п'ять базових реакцій людини на
неминуче. Я симпатизую Елізабет, бо вона є однією з небагатьох представників зі світу психології, яка танцює від практики, не намагаючись переливати з пустого у порожнє теоретичне місиво. Але!! Дозволю собі не погодитись з панночкою, стосовно її висновків що до смерті та її прийняття. З самого початку ця видатна вчений мала помилкове посилання. Її задача була адаптувати, психологічно підготувати пацієнта до неминучого факту його смерті. Це важлива справа, як для прикладної психології та зовсім не потрібна для академічної.  Але я трохи відхилився. Саме ці її 5 стадій стали не тільки бестселером,  це основоположне вчення стало базисом для вивчення поведінки людини у будь якої ситуації де вона стикається з неминучим.

Дозволю собі трохи розширити цей спектр та застосувати цей принцип до сприйняття людиною агресії. За основу візьмемо приклад, коли супротивник має непереборну перевагу.

Дівчина (з моєї практики) наївна та беззахисна, отримує запрошення на вечірку від хлопця з сумнівною репутацією. Вона ігнорує застереження інтуїції (це ключове, ми повернемось) застереження подруг та батьків, відправляється на ту вечірку де стає жертвою колективного зґвалтування та залякування. Після цієї події вона відмовляється йти до суду та здійснює декілька спроб самогубства. У такому важкому стані, до мене звернулись друзі які виступили спонсорами своєї родички, у батьків грошей не було.

Лікування було важким, тривалим та коштовним. Я позбавлю вас від довгої епопеї та перейду одразу до справи. Після перших сесій, коли мені вдалося завоювати довіру хворої, я застосував до неї саме ці п'ять стадій Елізабет. Ми з моєю клієнткою знову пройшли їх всі та повернулись назад. Мені вдалося її вилікувати "повністю. Вона зголосилась пройти довге принизливе розслідування, посадити тих покидьків у в'язницю та з часом створила сім'ю. Я ще не раз користувався цим прекрасним інструментам і ось пишу вам, мої любі читачі, може стане у нагоді. До цього методу я додав свою, найгеніальнійшубарморозробку. Ідея полягала у тому щоб повернути клієнта у першу стадію, у точку А. У такий чин нівілювати психічну травму яку пережила ця нещасна дитина.  Поїхали.

1. Заперечення. Ніна, назвемо її так, до останнього моменту заперечувала факт агресії. До того самого моменту як її розклали на столі, вона намагалась впевнити що це все якийсь дурний жарт, цього з нею не може бути.

2. Гнів. Ніна почала битися в істериці, дратися як могла, та погрожувала чим тіки могла.

3. Торгівля. Вона намагалася торгуватись, пропонувала гроші, або особисті інтимні "послуги тому покидьку, щоб запобігти колективному ґвалтуванню. Там було шість моральних виродків.

4. Депресія. На другому ґвалтуванні Ніна впала в депресію та повністю пішла в себе.

5. Прийняття. Після цього знущання її почали принижувати вже морально, залякувати, що якщо вона звернеться по допомогу або розкаже комусь, це повториться та всі узнають яка вона нікчемність. Це мало на неї вплив, саме тому вона намагалась покінчити з собою. Бо та агресія та насилля перейшли у стадію де вона їх прийняла та змирилась з тим.

Виколупувати її з цього стану я почав саме на її спробах самогубства. ми довго про це балакали і мені вдалося вивести її на розуміння того що спроба самогубства це спроба щось змінити, але не ефективна. Ми піднялися на 4 ступінь та розібрали причини  депресії у всіх тонкощах.  Завдяки цьому Ніна змогла її позбавитись та повернутись на стадію торгівлі. Це збіглося з тим що ситуація отримала розголос та батьки тих штопаних гандонів почали сувати гроші.  Ми успішно пройшли цю стадію, бо вона дуже важка на справді, більшість на ній залипають, погоджуються на угоду з дияволом. Як не дивно винен у цьому Христосік, який інсталював жертвам програму "простіпращай. Нічого вже не змінити, кому від того стане краще бля бла бла. Ніна і Барма це кволе гівно відкинули та успішно повернулись у фазу намба ту. Я вперше за весь сет був щасливий, бо бачив яким полум'ям палали очі цієї тигриці, ви би бачили, а я все підливав та підливам олію у вогонь. Ви знаєте я це вмію)) Ну і наостанок ми пройшли першу стадію заперечення, це було не так легко як здається бо заперечення та прийняття створюють потужну психологічну пару. Без успішного вирішення цієї проблеми, терапевтичний ефект буде не тривкий.

Яка вам від цього мексиканського серіалу користь, якщо ви не колега??)) А от яка, зараз я вам дам нуу проста ахренітєльну підказку, яка стане вам у нагоді на все життя. Якщо ти не проїбьош першу стадію, мій юний падаване, по всім іншим тебе агресор не протащить. Це ясно?? Перечитай ще раз. Я навчився цього у зеків. Криміналітєт йопта мафія безсмертна. Колись я фінансував та звісно практикував у цікавому проекті по реабілітації людей які вийшли з тюрми. Які люди там були, які люди!! Досі згадую їх з теплою посмішкою. Так от вони мене саме і навчили як і що робити з хижаками. Хто ж ще навчить як не хижаки??)) Вони ніколи не пройобують першу стадію. Вони уважно спостерігають та зразу її відпрацьовують, кликуху мені дали - прохвесор (так-так, як у Самого). І чуть що не так, зразу - сішиш, Професор, це шо ти мене тікишо прогнув?? Питають.. Хоча любили мене соколята))

Так що любі мої, не заперечуйте хуйну а чьотко її відпрацьовуйте, бо інтуїція вас не зрадить і у таких стрьомних випадках краще "пєрєбдєть, саме тоді піхвець не торкнеться вас))

Наснаги!!

Немає коментарів:

Дописати коментар